Op werkdagen voor 12 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Op werkdagen voor 12 uur besteld, dezelfde dag verzonden.

Van Dillewijn Group neemt Alflora over van Horticoop

07-12-2020

Van Dillewijn Group BV en Horticoop BV hebben op hoofdlijnen een akkoord bereikt over de overname per 1 januari 2021 van Alflora, leverancier van bloemisterij-artikelen. Van Dillewijn Group ziet kansen om met de Alflora formule haar positie in de internationale markt van verpakkingen, decoratiematerialen en bloemisterij-artikelen verder uit te bouwen.

Van Dillewijn Group wil de meest toonaangevende onderneming zijn voor alle betrokkenen in de sierteeltketen door innovatie in duurzame processen en producten. Door de overname verstevigt Van Dillewijn Group haar positie in een snel veranderende wereld.

Alflora gaat vanaf het nieuwe jaar verder als zelfstandige divisie bij Van Dillewijn Group. Beide formules, Alflora en Dillewijn Zwapak, blijven actief op de markt met de filialen en de webshop.

De verkoop van haar groothandelsactiviteiten in de bloemisterij is onderdeel van het strategische transitieproces van Horticoop waarin de focus wordt gelegd op de internationale glastuinbouw.